Menu

Jho Low mungkin di Taiwan – Akhbar Cina



Sebuah akhbar harian berbahasa Cina mendakwa bahawa peniaga kelahiran Pulau Pinang, Jho Low mungkin sedang berada di Taiwan.

Menurut laporan Nanyang Siang Pau, ia mempunyai maklumat yang boleh dipercayai tentang lokasi Jho Low, tetapi tidak mendedahkan butirannya.

Laporan itu membuat spekulasi bahawa mengekstradisi Low mungkin akan menjadi sukar kerana Malaysia dan Taiwan tidak mempunyai hubungan diplomatik secara formal.

Kedutaan tidak rasmi Taiwan di Kuala Lumpur – Pejabat Ekonomi dan Kebudayaan Taipei – enggan mengulas apabila dihubungi oleh akhbar itu.

Pada Isnin lalu, perdana menteri baru Tun Dr Mahathir Mohamad berkata pentadbirannya mengetahui secara kasar tentang keberadaan Low.

Low sedang dicari oleh pihak berkuasa Malaysia sejak 2015 berkaitan dengan urusan 1MDB.

Dia mempunyai hubungan rapat dengan Riza Aziz, anak tiri bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak, yang kini di bawah siasatan polis.

Nama Low disebut secara meluas dalam saman mahkamah Jabatan Keadilan Amerika Syarikat berhubung penyitaan aset 1MDB.

Dia dituduh menyeleweng dan menggubah dana 1MDB – firma pelaburan negara yang ditubuhkan oleh pentadbiran Najib – dan membelanjakan wang berkenaan secara boros dan mewah.

Ini termasuk pembelian kapal layar mewah Equanimity berharga 250 juta dolar US yang disita oleh pihak berkuasa Indonesia pada Mac lalu.

kinitv,malaysiakinitv,malaysiakini,Jho Low,1MDB,Jho Low di Taiwan,Pakatan Harapan

taiwan jewelry

Categories:   珠寶設計

Comments

  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Siti Fatimah

    Taiwan jaga jolow...putuskan hubungan diplomatik.
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    itsMARKy

    Can Namewee fuck this guy in taiwan?
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    redson1985

    Don't think mr.fat&low had enough IQ to scam a country maybe his family is involved too.
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Mei Yen Wong

    Fat rookie 'financier' from Wharton Business School for getting himself into so much trouble ....he brought shame to Wharton Business School and his family. 👎... Booooooooo 👎👎👎👎👎
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Grace Mei Yen Wong

    The Malaysian Peter Griffin is missing.
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Boy BolaHijau

    beat his mother
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    F

    Kalau dia tak balik , tarik balik / batal passport dia
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Joanne Lee

    send him back now, otherwise we will not recognise taiwan as a country!
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    NortonForest

    Jho "Low class" shit criminal in suit. Pakai duit rakyat pergi enjoy ka??!!! Sudah puas lah u sudah "shoot" amoi hollywood guna duit rakyat! Tengok u punya muka memang amoi hollywood mahu muntah tengok kalau bukan pasal duit kami semua yg kamu guna bayar mereka! Cilaka u! U come back to Malaysia u bastard! Ugly piece of shit!
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Latiff Bajurie

    Senang lenang gemok linuk dia dgn nikmat kekayaan harta rakyat. Usah biarkan dia lepas. Keadilan mesti dilaksanakan....
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    smile salam

    Ya Allah, permudahkan lah pihak berwajib untuk menangkap jho low ni ya Allah.. bantulah kami untuk menegakkan kebenaran dan keadilan ya Allah. Bantulah kami menjadi negara yang bersih dari rasuah ya Allah.. Aamiin ya rabbal alamin.
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    PrecsMO YinWai

    他妈的死肥嗨,终于一天抓到你。你躲一世吧。真的败坏马来西亚人的华人。走狗!!!
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    fatimah

    gantung je org mcm ni
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Anthony Teh Teck Boon

    begitu susah ke kalau ingin nak tangkap satu orang sahaja, sedangkan muka dia telah terdedah di tv seluruh dunia, macam berlakon je
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Suresh Chandran

    Jolok wang rakyat pulak
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Colin Lim

    There are few thousands Malaysian residing in Taiwan 🇹🇼 and I m sure we can find and catch Jho Low if we can organize effectively a Catch Jho Low operation
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Colin Lim

    All of us Malaysian living , working and studying in Taiwan should start a CATCH JHO LOW OPERATION .
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Dawson Seli

    kumbang gemuk
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    kenny toong

    Hold his family in Penang
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Joseph

    Doj boleh tangkap...xde masalah
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Afiq Semiconductor

    Bkn kt Taiwan...Die kt rumah aku
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    jeek

    put this fucker into jail
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    salmon can

    Tangkap dan jadikan Ibubapa/ahli keluaraga sebagai cagaran sehingga menyerah diri kat PDRM. beri hukuman yang setimpal dan pulangkan wang rakyat.
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    DR Ir M

    Sepatutnya kita berterimakasih kapada Jo Lo kerana dia mastermind 1MDB untuk menjatuhkan Najib UMNO dan Barisan Nasional. Kita patut suruh dia keluar dari tempat persembunyian dan kembali ke Malaysia untuk di hadiahkan pingat Paling Jasa Besar dan di panggil YB Dato Sri Pendekar.... Jo Lo kau mana? Mari pulang segera... Rakyat Malaysia menunggu dengan red carpet
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Ronnie James

    No place to hide now..Taiwan or China will both send him back to Malaysia lol
    Wanted by US & Singapore for money laundering too
  • Posted: 2019-04-22 16:33

    Wonder Tech

    Habis duet org Malaysia Ko joly... kimak tol

%d 位部落客按了讚: